سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان و بهبود دیسک گردن با ورزش

 

دیسک گردن یکی از بیماری های شایع در افراد است که با افزایش سن بیشتر خودش را نشان می دهد. تصادفات و حوادث مختلف هم می تواند باعث دیسک گردن شود. در ادامه چند تمرین ورزشی ساده برای بهبود دیسک گردن را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین از ورزش های مضر برای دیسک گردن هم خواهیم گفت.


حرکت چانه 

هدف از این ورزش دیسک گردن، کشش گردن و کمک به شما در حفظ وضعیت مناسب بدن می باشد .

نحوه انجام حرکات چانه در حالت خوابیده:

به پشت بخوابید و زانوها را خم کرده و پاها را روی زمین بگذارید.

در حالی که به سقف نگاه می کنید، چانه را به سمت پایین سینه پایین بیاورید.

5 ثانیه در این حالت بمانید. باید کشش ملایمی از گردن تا پایه جمجمه داشته باشید.

این حرکت را تا 10 بار تکرار کنید

 

همچنین بخوانید: بهبود درد زانو با 5 حرکت ورزشی ساده

چرخش سر به دو طرف

نحوه انجام حرکت در حالت نشسته:

به حالت خوبی بنشینید.

چانه خود را به سمت شانه راست حرکت دهید. بهتر است با استفاده از دست، سر خود را به آرامی به آن سمت بیشتر کش بیاورید.

20 ثانیه در این حالت بمانید. چانه خود را به سمت شانه چپ حرکت دهید. بهتر است با استفاده از دست، سر خود را به آرامی به آن سمت بیشتر کش بیاورید.

20 ثانیه در این حالت بمانید.

3تا 5 بار در هر طرف را تکرار کنید.

فشردن هر دو کتف به یکدیگر 

حرکت بعدی فشار دادن هر دو کتف به یکدیگر است که بیش از بیست عضله این نواحی را به یکدیگر متصل نموده اند. به همین دلیل به حرکت درآوردن این عضلات اهمیت بسیار زیادی دارد. برای فشار دادن هر دو کتف به یکدیگر باید در حالت خنثی قرار بگیرید سپس دست‌های کسی روی ستون فقرات شما قرار گرفته است و شما با فشار دادن هر دو کتف خود به سمت عقب واکنش نشان می‌دهید. اکنون می‌توانید از هر دو آرنج خود به عنوان راهنمای کتف تان استفاده کنید و آنها را به سمت عقب فشار دهید.

کشش گردن به عقب و جلو

در مورد این ورزش برای دیسک گردن محتاط باشید، زیرا اگر خیلی سریع یا پرخاشگرانه انجام شود به راحتی علائم را تشدید می کند. نشسته روی صندلی حمایتی، چانه را بالا بیاورید و به سقف نگاه کنید، یک محدوده راحت را حفظ کنید و به آرامی به جلو و عقب بروید

به علائم خود توجه کنید، زیرا این علائم باید متمرکز شوند تا اینکه بیشتر در بازوها پیشرفت کنند. در صورت تحمل 10 تا 30 بار به صورت دوره ای در طول روز تکرار کنید.

ورزش‌های مضر برای دیسک گردن 

قرار دادن دست‌ها پشت گردن و انجام دادن کرانچ شکمی، بالا بردن وزنه تا بالای سر و پرس گردن اصلا برای دیسک گردن مناسب نیستند و وضعیت آسیب دیسک را بدتر می‌کنند.