سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین تمرینات ورزشی برای سلامت مغز

 

همانطور که برای عضله سازی و داشتن اندام متناسب تمرینات ورزشی انجام می دهید، مغز و ذهن هم به تمرین و ریکاوری نیاز دارد. در ادامه چند تمرین کاربردی ومفید برای بهبود عملکرد مغز را به شما معرفی خواهیم کرد.


شنا 

شنا هم یکی از ورزش هایی است که به تمرکز بالایی نیاز دارد. شناگران غالبا در چیزی به نام " چرخه خرابکاری 7 روزه " قرار می گیرند ، جایی که به توانایی های خود شک میکنند و دچار استرس بیش از حدی میشوند.

الکا گراهام میگوید:شناگران معمولا در تمرین 90% روی قدرت بدنی و 10% روی قدرت ذهنیشان اتکا میکنند اما در مسابقات اتکا به قدرت تمرکز به 90% میرسد ، چراکه شخص به توانایی بدنی خود ایمان دارد

 

همچنین بخوانید: درمان و بهبود دیسک گردن با ورزش

حرکت قلاب

 حرکت قلابتمرینی است که باعث تقویت خلق و کاهش اضطراب می شود.

* بایستید یا بنشینید و پای راستتان را از مچ بر روی پای چپتان بگذارید.

* مچ دست راستتان را بر روی مچ دست چپتان بگذارید و اجازه دهید که انگشتان به همدیگر برسند و مچ دست در بالا قرار دارد.

* آرنجتتان را خم کنید و به آرامی به سمت بدنتان بکشید و به وسط سینه تان برسانید. و نگه دارید.

* این حالت را نگه دارید سپس به صورت منظم نفس بکشید و این حالت را برای چند دقیقه حفظ کنید. شما باید بعد از انجام این حرکت احساس راحتی کنید.

یوگا

 یوگا ورزشی است که تن و روان را یکپارچه می‌کند؛ تمرین‌های این ورزش مجموعه‌ای از فنون ساده تا پیشرفته را شامل می‌شود که همگی در افزایش توان فردی و آگاهی متمرکز هستند. ورزش یوگای فوق‌العاده مغزی یک تمرین ساده و کوتاه برای افزایش قدرت مغز است.

او تصریح کرد: بر اساس اصول باستانی، یوگا، طب سوزنی و یوگا فوق‌العاده مغزی، جریان آزاد انرژی از مغز، ستون فقرات و کل سیستم عصبی-محیطی را تقویت می‌کند و اجازه می‌دهد تا جریان شفاف انرژی از مراکز انرژی که چاکراه‌ها نامیده می‌شود، عبور کند.

ورزش های هوازی

بهترین ورزش برای سلامت مغز انجام ورزش های هوازی است که دست کم بتوان 45 دقیقه پشت سرهم انجام داد. انجام ورزش هوازی موجب افزایش ضربان قلب می شود و برای یک مدت زمان پشت سرهم انسان را به حرکت وا می دارد، تاثیر مفید قابل توجه ای بر سلامت مغز دارد.

بهترین نوع ورزش برای ذهن انجام هر نوع ورزش هوازی است که بتوان دست کم 45 دقیقه پشت سر هم انجام داد.اگر که می خواهید فواید آن را روی مغزتان ببینید می توان یک پیاده روی سریع و یا دویدن آهسته را به زندگی روزمره خود اضافه کنید.