سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام ورزش ها باعث چاقی میشود؟


در حالی که دغدغه خیلی ها وزن کم کردن و لاغر شدن است، عده ای هم هستند که به دنبال راه هایی برای افزایش وزت می گردند. به همین دلیل قصد داریم چند تمرین ورزشی مناسب این افراد را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.


اسکوات
اسکوات بدون شک بهترین ورزش برای چاقی است. این تمرین برای افزایش قدرت و اندازه عضلات پایین تنه مهم تلقی می‌شود. همچنین به افزایش قدرت بدنی شما کمک می‌کند. این تمرین به شما کمک می‌کند تا عضلات اطراف ساق پا و باسن خود را بسازید. اسکات شکم، همسترینگ، باسن، ساق پا و عضلات چهارسر ران را هدف قرار می‌دهد. نحوه انجام اسکوات: برای شروع، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید باسن خود را به عقب بکشید (تصور کنید روی یک صندلی نامرئی نشسته‌اید) سعی کنید تا جایی که می‌توانید پایین بروید و سپس به موقعیت اولیه برگردید تمرین را تکرار کنید .

همچنین بخوانید: بهترین تمرینات ورزشی برای سلامت مغز

حرکت شنا


حرکت شنا بسیار ساده است و به ساخت عضله در قسمت بازوها و شانه ها کمک می کند. حرکت شنا را به این شکل انجام دهید: 1- رو به زمین دراز بکشید. 2- دست های خود را روی زمین قرار دهید، کف دست ها صاف باشد، بازوها خارج از بدن و در دو سمت قرار بگیرند و دست ها به اندازه عرض شانه باز باشند. 3- به آرامی بدن خود را به سمت بالا بکشید تا زمانی که دست ها کاملا باز شوند. کمر و پاها را صاف نگه دارید طوری که بدنتان یک خط مستقیم را بسازد. 4-  به آرامی خود را پایین بیاورید تا زمانی که بینی نزدیک به زمین شود. 5- به هر اندازه که احساس می کنید راحت هستید ادامه دهید.

لانگز
این ورزش را می توانید هر جایی انجام دهید. لانگز برای حجم دهی و افزایش بافت عضلانی پاها و باسن بسیار مناسب است. 1- صاف بایستید، عضلات باسن را منقبض کنید. 2- یک پا را باز کنید طوری که گویا می خواهید یک گام بردارید سپس به سمت جلو زانو بزنید، این کار را تا زمانی که زانو در حالت 90 درجه قرار بگیرد ادامه دهید. 3- پاشنه پا را به سمت عقب فشار دهید تا دوباره به بالا برگردید. 4- تا هر اندازه که احساس می کنید می توانید با یک پا حرکت را تکرار کنید. 5- با پای دیگر حرکت را تکرار کنید.


لانج
درست مانند اسکوات، لانج نیز نوعی ورزش برای چاقی به شمار می‌آید، این ورزش به ساختن پایین تنه و به حجیم شدن عضلات ران کمک می‌کند. این تمرین درخشان عضلات همسترینگ، شکم، عضلات گلوتئال، چهارسر ران، ساق پا و عضلات پشت شما را هدف قرار داده و در نتیجه به افزایش وزن کمک می‌کند. نحوه انجام لانج: صاف بایستید با یک پا به جلو بروید تا آن پا زاویه 90 درجه بسازد به پایین آوردن بدن خود ادامه دهید تا جایی که ران شما موازی زمین شود به عقب برگردید تا در موقعیت اولیه قرار بگیرید همین کار را با پای دیگر انجام دهید تمرین را به طور متناوب با هر دو پا تکرار کنید.