سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 تمرین ساده ورزشی برای از بین بردن غبغب

غبغب و برآمدگی زیر گلو در بزرگسالان باعث نارضایتی این افراد می شود و از نظر ظاهری برایشان خوشایند نیست. ما در اینجا قصد داریم 6 تمرین ورزشی را به شما معرفی کنیم که می تواند غبغب را از بین ببرد و عضلات این محدوده را سفت و خوش فرم کند. با ما همراه باشید.


علت به وجود آمدن غبغب چیست؟

در اکثر مواقع غبغب یا چربی زیر گلو با افزایش وزن در فرد ایجاد می شود؛ اما این مسئله تنها عامل این عارضه نیست. بلکه عواملی چون ژنتیک یا شل شدن پوست بر اثر افزایش سن نیز می تواند باعث ایجاد غبغب افتاده در زیر گلو شود .

این عارضه ظاهری نازیبا به صورت و زیر گلو می دهد که می توان با لیفت و دیگر جراحی ها آن را برطرف کرد اما بدون عارضه ترین آن از بین بردن غبغب با ورزش است.

همچنین بخوانید: 6 ورزش ساده و ضد پیری صورت که باید هر روز انجام دهید

6 حرکت ورزشی برای رفع غبغب

·       تمرین توپ برای از بین بردن غبغب

ابتدا یک توپ به اندازه 250 میلی متر پیدا کنید. توپ را زیر چانه های خود قرار دهید. به اندازه ای که دردی احساس نکنید آن را فشار دهید. سپس به آرامی توپ را از زیر گلو برداشته و سر را در حالت ریلکس قرار دهید. این تمرین را باید روزانه 5 بار در روز انجام دهید.

جابه جا کردن فک

برای اینکار سرتان را صاف نگه دارید. حال سعی کنید بدون کشیدن دندان ها بر روی هم، فک خود را جلوتر ببرید. سپس فک را به حالت اولیه خود بازگردانده و مجدداً حرکت را تکرار کنید. این حرکت را برای رفع غبغب 10 بار تکرار کنید.

·       بیرون آوردن زبان

 

یکی دیگر از حرکات بسیار ساده برای رفع مشکل افتادگی زیرگردن، بیرون آوردن زبان است. هرچقدر بیشتر زبانتان را از دهان بیرون بیاورید عضلات بیشتری درگیر شده و نتیجه بهتری خواهید گرفت. این حرکت را در 3 ست 12 تایی تکرار کنید

·       کشش سر به پهلو

یکی دیگر از حرکات مربوط به سر و گردن که حسابی برایتان کارساز خواهد بود، کشش سر به سمت چپ و راست است. زیرا با این حرکت ساده عضلات گردن درگیر شده و خیلی زود نتیجه خواهید گرفت. این تمرین را در 3 ست 10 تایی تکرار کنید.

·       تلفظ حرف انگلیسی و O

این حرکت ورزشی نیز بسیار ساده بوده و می توانید در حین آشپزی یا کارهای منزل انجام دهید. کافی است چندین بار حرف انگلیسی X و O را تلفظ کرده و سعی کنید عضلات صورتتان را درگیر کنید. این تمرین را در 3 ست، 12 تایی تکرار کنید

·       فشار زبان

این ورزش بسیار ساده را می توانید هرجایی که بخواهید انجام دهید. کافی است زبان خود را بالا آورده و به سقف دهان خود بچسبانید. زبان خود را جلو و عقب برده و با جمع کردن بیشتر زبان، سعی کنید میزان کشش زبانی تان را هر بار بیشتر از قبل کنید. این حرکت را در 3 ست ، 10 تایی تکرار کنید.