سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 ورزش ساده و ضد پیری صورت که باید هر روز انجام دهید

 

گرچه پیری قانون طبیعت است و نمی توان آن را به طور کامل انکار کرد، اما روش هایی وجود دارد که بتوان برزو علائم و نشانه های آن را به تاخیر انداخت. در کنار تغذیه سالم و دوری از دخانیات، ورزش هم بسیار راهگشاست و می تواند روند پیری صورت و بدن را کندتر کند. در ادامه 6 ورزش ساده و موثر ضد پیری صورت را به شما معرفی می کنیم تا جوانی و لطافت پوست را تا حد ممکن برای خود حفظ نمایید.

حرکت وی (V)

این حرکت برای افتادگی پلک، چروک‌های دور چشم و پف چشم مناسب و جایگزینی برای بوتاکس و جراحی چشم است.

1.  انگشتان میانی را بین دو ابرو و انگشتان اشاره را روی گوشه‌های بیرونی ابروها قرار و به نرمی فشار دهید.

2.  به سقف نگاه کنید، پلک پایین را به سمت پلک بالا ببرید به طوری که گویی چشم‌تان لوچ است و برای چند ثانیه به سقف خیره شوید. سپس پلک‌تان را رها کنید. در هنگام نگاه کردن به                                  سقف در چشمان‌تان احساس لرزش می‌کنید.

3.  این حرکت را 6 بار انجام دهید و پس از بار آخر چشمان‌تان را به مدت 10 ثانیه محکم ببندید.

حرکت اَبروی صاف

این حرکت برای خط‌های افقی پیشانی مناسب و جایگزین تزریق بوتاکس است.
1. انگشتان هر دو دست را به شکل افقی در مرکز پیشانی قرار دهید.

2. با فشار کمی انگشتان را از مرکز پیشانی به سمت رُستنگاه موها حرکت دهید.

3. این حرکت را 10 بار انجام دهید.

یوگا :

یکی از راه های تاثیرگذار روی سلامتی یوگا است که ذهن، روح و جسم را بالا میبرد. توجه داشته باشید یوگا را تحت نظر کارشناسان انجام دهید.تحقیقات نشان می دهد که استرس می تواند باعث افزایش آکنه و اگزمای پوستی در فرد شود و باعث می شود که سلول ها چربی بیشتری تولید کنند . کلاس های منظم یوگا به فرد کمک می کند تنفس منظم تری داشته باشد و در نتیجه از سطح بیش از حد چربی پوست خارج می شود و قرمزی، چین و چروک نیز کاهش پیدا می کند و همچنین یوگا به شدت با اثرات پیری در پوست پیشگیری می کند.

حرکت چشمان بازیگوش

این حرکت برای گودی چشم و ابروهای افتاده مفید و جایگزینی برای کشیدن ابرو است. انگشتان اشاره را به صورت افقی زیر هر چشم قرار دهید. در حالی که دندان های تان را با لب های تان پوشانده اید، لب بالا و پایین را از هم جدا نگه دارید. به سقف خیره شوید و پلک ها را به سرعت باز و بسته کنید. این کار را به مدت 30 ثانیه ادامه دهید.

حرکت زرافه

این حرکت برای چروک و شل شدگی پوست گردن مفید و جایگزینی برای کشیدن پوست گردن و فک پایینی است.به روبه رو نگاه کنید. نوک انگشتان هر دو دست را بالای گردن قرار دهید. انگشتان را به نرمی به سمت پایین حرکت دهید، در حالی که گردن را به آرامی به عقب خم می کنید.گردن را صاف کنید و این کار را 2 بار دیگر انجام دهید.

 گردن را به عقب خم کنید. لب پایین و گوشه های لب تان را تا جایی که می توانید به بیرون و به سمت پایین نگه دارید. انگشتان دو دست را روی استخوان گردن قرار دهید و چانه را رو به بالا بگیرید. به اندازه ی 4 نفس عمیق، این وضعیت را حفظ کنید.

ماساژ صورت

یکی از بهترین روش ها برای جوان نگه داشتن پوست، ماساژ صورت به ویژه گونه و چانه است تا جریان خون رسانی به عضلات صورت به خوبی انجام شود. زیرا در صورت هر فرد حدود 50 عضله وجود دارد که ماساژ دادن آن ها می تواند باعث کاهش تنش و استحکام عضلات شود.

جمع بندی

ورزش های دیگری مثل پیلاتس، شنا، زومبا، حرکت لبخندساز، پیاده روی و قدم زدن، ایروبیک و دوچرخه سواری هم می توانند باعث افزایش جریان خون شده و مواد سمی را از پوست بدن دفع کنند. به این ترتیب شما با چند حرکت ساده، موفق شدید پوست خود را پاکسازی کنید و کلاژن پوست را نیز افزایش دهید.