سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 ورزشکار پناهنده ایرانی در المپیک توکیو را می شناسید؟

 

زمان زیادی تا شروع المپیک توکیو باقی نمانده است و تمام وزشکاران سراسر جهان سخت مشغول آماده سازی خود برای این رقابت ها هستند. در این میان نام 5 ورزشکار ایرانی که به دلایل مختلف به کشورهای دیگر پناهنده شده اند، هم در بین ورزشکاران اعزامی به المپیک دیده می شود. در ادامه این 5 ورزشکار را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین روز و ساعت مسابقه کیمیا علیزاده و ناهید کیانی را هم در این پست می توانید ببینید.


5 ورزشکار پناهنده ایرانی در المپیک 2021

1.      سعید فضل‌الله در کایاک یک نفره از آلمان

2.      هامون درفشی‌پور در کاراته از کانادا

3.       جواد محجوب در جودو از کانادا

4.      دینا پوریونس در تکواندو از هلند

5.      کیمیا علیزاده در تکواندو از آلمان 

آیا برای اعضای تیم پناهندگان مراسم اهدای مدال و پخش سرود برگزار می شود؟

بله! برای تمام نمایندهای رسمی تیم، تمام مراسم ها از جمله مراسم احتمالی مدال برگزار می شود، پرچم المپیک برافراشته و سرود المپیک پخش گردد. همچنین در طول مراسم افتتاحیه، تیم EOR بلافاصله پس از یونان با پرچم المپیک در جایگاه دوم حرکت می‌کند. در مجموع 29 ورزشکار از 12 ورزش تیم پناهندگان المپیک را در توکیو 2021 تشکیل می‌دهند.   

همچنین بخوانید: چه زمانی ورزش خطرناک می شود؟


المیپک 2021 توکیو چه زمانی شروع می شود؟

این رقابت ها که به دلیل ترس از شیوع کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد، قرار است به مدت 17 روز و از 23 جولای 2021 برابر با یکم مرداد سال 1400 آغاز شود و تا 8 آکوست 2021 برابر با 17 مرداد ادامه خواهد داشت. رقابت های پارالمپیک توکیو نیز از 24 آگوست 2021 برابر با دوم شهریور سال 1400 آغاز می شود.

جدال تراژیک ناهید کیانی و کیمیا علیزاده!

همانطور که در ابتدای این مطلب گفتم، 5 ورزشکار ایرانی در قالب تیم پناهنده ها در المپیک شرکت می کنند که در بین آن ها نام کیمیا علیزاده هم دیده می شود. اما نکته تراژیک ماجرا این است که بر اساس رده بندی، کیمیا علیزاده و ناهید کیانی باید در دور اول با هم رقابت کنند و برنده این دوئل به مصاف قهرمان دو دوره المپیک خواهد رفت. یک رقابت سخت و نفسگیر! مسابقه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده روز 3 مرداد 1400 و از ساعت 5:30 صبح آغاز خواهد شد. شما چه حسی به این رقابت دارید؟