سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عضله سازی بازو با چند روش ساده در منزل

 

برخی از بانوان به دلیل داشتن بازوهایی پر و افتاده به باشگاه ورزشی رفته و به دنبال عضله سازی بازو با چند روش ساده می گردند. به طور کلی تقویت عضلات بازوها بسیار سخت است، اما در این مطلب می خواهیم به روش های ساده ای که بتوانید در منزل به تقویت عضله های بازو بپردازید، اشاره می کنیم.

1.        تقویت عضلات بازو با استفاده از یک توپ

استفاده از توپ پیلاتس، عضلات میانی بدن (سینه و شکم) را درگیر می‌کند و تأثیر زیادی در گرفتن نتایج بهتر در انجام ورزش‌های مربوط به تقویت قفسه‌ی سینه دارد. در زمان فرم‌دهی به بازوها برای ایجاد ثبات در مفصل شانه، کار با ماهیچه‌های قفسه‌ی سینه مهم است.

در‌حالی‌که به پشت بر روی توپ دراز کشیده‌اید، حرکت پروانه را با یک دست انجام بدهید. شانه‌های خود را بر روی توپ نگه داشته و باسن خود را بلند کنید و دستان خود را درحالی‌که دو دمبل سبک در دست دارید به‌صورت عمودی بالا ببرید. حالا به‌آرامی یک دست را به پهلو بخوابانید (حرکت پروانه با یک دست)، مکث کنید و دوباره دست خود را بالا ببرید. برای هر دست 15مرتبه این حرکت را انجام بدهید.

2.       پشت بازو دیپ

این حرکت پشت بازو که بادی ویت (مبتنی بر وزن بدن) است، در هر شرایطی قابل اجراست. برای انجام این تمرین بازو می‌توانید کف دست‌های خود را لبه یک صندلی گذاشته و حرکت را اجرا کنید.

3.       بارفیکس دست جمع کف دست رو به داخل

گرچه این تمرین عضلات پشتی را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما سادگی، تأثیر فراوان و امکانات کمی که نیاز دارد سبب شد آن را به‌عنوان حرکتی مناسب در این لیست قرار دهیم تا دستان خود را با آن تقویت کنید.

معمولاً افراد توانایی لازم جهت اجرای تکرارهای زیاد در این تمرین را ندارند و از این‌رو پس از مدت کوتاهی از این تمرین خسته شده و آن را رها می‌کنند. اگر در باشگاه تمرین می‌کنید با دستگاه بارفیکس را اجرا کنید و از کمک دستگاه بهره ببرید. اگر تنها و در منزل هستید می‌توانید از شخصی کمک بگیرید و یا اینکه با همان تعدادهای کم تمرین را اجرا کنید و به تدریج با افزایش قدرت، بر تعداد اجرای آن نیز افزوده و به عضله سازی بازو کمک کنید.

4.       شنای دست جمع

این نوع حرکت شنا عضلات پشت بازو را هدف قرار می‌دهد.

به حالت شنا سوئدی درآیید، اما دستان خود را به هم نزدیک کنید به‌طوری که نوک انگشتان شصت و سبابه به هم برسند (میان دستانتان حالتی شبیه الماس ایجاد خواهد شد(

با انقباض عضلات شکمو باسن، از حرکات بیهوده آن‌ها و اتلاف انرژی جلوگیری کنید.

5.       پشت بازو دمبل خوابیده

به پشت روی نیمکت بخوابید.

در هر دست یک دمبل را به صورتی که کف دستان رو به داخل است بگیرید.آرنج‌های خود را خم کنید و دمبل را به سمت روی سر خود ببرید، تا جایی که احساس کشش در بازوی شما حس می‌شود ادامه دهید. طوری این کار را بکنید که آرنجتان به سمت خارج نرود.

در تمام طول مدت حرکت بازوی شما در راستای خود باقی بماند و حرکت اضافی نداشته باشد.

جمعبندی

این روش ها، ساده ترین و معروف ترین تکنیک های عضله سازی بازو در منزل هستند که می توانید آن ها را به کار بگیرید. هر چقدر به طور پیوسته و منظم این حرکات را انجام دهید، نتیجه و اثرگذاری بهتری خواهید داشت.