سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان کبد چرب با ورزش کردن

آیا شما هم از بیماری کبد چرب رنج میبرید؟ ورزش کردن چه تاثیری در در مان کبد چرب دارد؟ حتما می دانید که ورزش کردن می تواند نقش موثری در دفع سموم بدن و سلامتی داشته باشد. تغذیه نامناسب ناشی از مصرف غذاهای آماده و چرب و فقر حرکتی ناشی از پیشرفت تکنولوژی، دو عامل بسیار مهم در ابتلا به کبد چرب هستند .

حدود 80 درصد مبتلایان به کبد چرب با ورزش بهبود پیدا می‌کنند. افراد دچار این عارضه جهت کاهش وزن و تناسب اندامشان باید به رژیم غذایی روزانه خود به طور ویژه توجه کنند. مبتلایان به کبد چرب باید از مصرف فست فود‌ها و نوشابه‌های گازدار پرهیز و غذا‌های خانگی کم چرب، سبزی‌ها و میوه‌های تازه را جایگزین این مواد کنند

.

بهترین زمان برای ورزش کردن در افراد مبتلا به کبد چرب

زمان مناسب برای ورزش در مبتلایان به کبد چرب صبح زود، عصر‌ها و ساعات نخست شب است.مبتلایان به کبد چرب باید به طور تدریجی شدت و تعداد تمرین‌های خود را افزایش دهند. تمرین‌هایی که همیشگی باشند، موجب می‌شوند که فرد به آن تمرینها عادت کند بنابراین اثربخشی آنها کاهش پیدا می‌کند. فرد باید کم‌کم تمرین‌های جدیدتری را به برنامه ورزشی خود اضافه کند.

بهترین ورزش ها برای مبتلایان به کبد چرب

بهترین ورزش هایی که می توان برای درمان به بیماران مبتلا به کبد چرب غیر الکلی توصیه کرد، شامل موارد زیر است:

تمرینات استقامتی: تمرینات هوازی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن و...

تمرینات مقاومتی: بدنسازی

تمرینات جدید: HIIT تمرینات با شدت بالا

کلام آخر

بیماری کبد چرب، بیماری است که ارتباط مستقیم با سبک زندگی شخص دارد. به طور کلی ورزش برای کبد چرب بسیار مفید است. داشتن یک سبک زندگی سالم، می تواند یکی از قدرتمندترین راه های پیشگیری ابتلا به این بیماری باشد.داشتن یک رژیم غذایی درست، فعالیت بدنی منظم که حداقل 20 دقیقه، طوری که ضربان قلب شما تغییر کند، از عوامل اساسی کمک به درمان، کنترل و پیشگیری این بیماری است.

بیماری کبد چرب غیر الکلی رابطه مستقیم با چربی دور شکمی دارد، در نتیجه بیشتر شدن وزن و چربی احشایی یک زنگ خطر برای ابتلا به این بیماری است.