سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر ورزش زومبا بر لاغری

 

ورزش های روتین برای سلامتی در منزل، از یک جایی به بعد تکراری شده و نیاز به نوآوری دارند. یکی از بهترین ورزش های امروزی برای کاهش وزن، ورزش زومبا است که جزو ورزش هوازی محسوب می شود. این ورزش که ترکیبی از ایروبیک و رقص می باشد، یک سری حرکات مرتب و منسجمی را با ریتم اجرا می کند که باعث کاهش وزن می گردد.


فواید ورزش زومبا

فواید این ورزش را به چند بخش کلی تقسیم می شود:

جسمانی: کالری می‌سوزاند و ورزشی برای تمام بدن است، برای تناسب اندام عالی است.

 روحی: این ورزش یک داروی نشاط‌ آور است. لذتی هیجان‌انگیز. می توانید همه چیز را فراموش می‌کنید، به ویژه استرس زندگی روزمره را. همچنین سلامت روحتان را بهبود می‌دهد و تصویر جسمانیتان را ارتقا می‌دهد که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

ورزش ترکیبی: ریتم های متناوبی مانند سالسا، هیپ هاپ و حتی رقص باله در یک مرحله 5 دقیقه ای زومبا وجود دارد و کشیدگی طبیعی عضلات بدن به حداکثر می رسد.

سوزاندن کالری: ایروبیک زومبا برای قلب و ریه ها بسیار مفید است و حدود 450 کالری در هرساعت، سوزانده می شود.

ماهیچه های اصلی: زومبا بر روی ماهیچه ها و عضلات شکم، پشت، باسن و ران که ماهیچه های اصلی بدن هستند کار می کند و موجب تناسب اندام می شود.

 زومبا مانند ایروبیک: باعث سوزاندن کالری و فرم دهی اندام بدن می شود. زومبا ورزشی گروهی و شاد است و برای کسانی که محیط های با نشاط و پر شور را دوست دارند، بهترین انتخاب است.

 اجرای حرکات سریع ورزش زومبا: برای کسانی که چاق هستند و یا به دلیل مشکلات بدنی و یا سلامتی، نمی توانند به سرعت عمل کنند، مقداری سخت است و از نقاط ضعف زومبا بشمار می رود.

نکات مهم در انجام ورزش زومبا

اگر دچار بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و دردهای مفصلی هستید، اگر فرد به دیابت مبتلا باشد، یا از سایر بیماری متابولیک رنج ببرد و از زانو درد رنج می برید، می تواند انواع دیگر ورزش زومبا مثل زومبای طلایی یا زومبای آبی را امتحان کنید.

همچنین داشتن کفش مناسب برای انجام حرکات زومبا از اهمیت بالایی برخوردار است، چون این ورزش هم شدت بالایی دارد و هم ترکیبی از حرکات جانبی مکرر است. بنابراین موقع ورود به کلاس زومبا باید کفش مخصوص پیاده روی تان را کنار بگذارید و از یک کفش نرم استفاده کنید تا به خودتان آسیب نزنید.